Aine ja “kunstlik haigus”

Ravitseja roll ja ettevalmistus praktikaks

Hahnemanni ning tema meetodite ja tegevuse mõistmisel tuleb meeles pidada tema filosoofia kaht olulist aspekti. Hahnemann oli vitalist, veelgi enam aga empiirik.

Kuigi vitalistide liikumist ja vitalismi üldiselt on lähemalt käsitletud minu eelmises raamatus, on oluline siinkohal märkida, et Hahnemann oli vitalismi filosoofia kindel pooldaja. Ta uskus, et kõigis meis on vitaalne jõud ja see nähtamatu, tabamatu energia hingestab meie kehasid ning ühendab mõistust ja keha meie elupäevade jooksul.

Lisaks arvavad vitalistid, et haigus saab alguse segadusest vitaalse jõu tasandil. Kuigi igal vitalistil on oma filosoofiline mudel selle kohta, kuidas ja kus segadus aset leiab, siis nõustuvad kõik, et haigus algab elujõust enesest, ning seda tuleb ravida samal energiatasandil.

Viimaks on vitalistid arvamusel, et kõik looduslik siin

Artikkel jätkub..Artikli lugemiseks, peate omama ligipääsu. Kui teil on ligipääs olemas, saate sisselogida siit.
Alljärgnevatel linkidel klikates nõustute kasutustingimustega.